
Usługa SEBITU – Wsparcie i Pomoc

Kontrakty serwisowe producentów – na co zwrócić uwagę?
Utrzymanie sprzętu firmowego w pełnej sprawności jest ważnym aspektem funkcjonowania przedsiębiorstwa. W przypadku gdy urządzenia objęte są gwarancją i wsparciem technicznym, nie musimy się martwić – większość rzeczy załatwimy poprzez serwis producenta. Sytuacja komplikuje się, gdy ta opieka się kończy.
O czym przeczytasz w tym artykule?
Serwis urządzeń “na gwarancji”
Wszystkie nowe urządzenia, które kupujemy do firmy (np. kolektor danych >>, czytnik kodów >> czy drukarka etykiet >>) zgodnie z wymogami prawa muszą być objęte gwarancją producenta. W przypadku klientów biznesowych gwarancja wynosi najczęściej 12 miesięcy. Niektóre z elementy mogą mieć krótszą gwarancję niż rekomendowane 12 miesięcy np. akcesoria dodatkowe.
Gwarancja to zabezpieczenie, które chroni nas, gdy urządzenie nie ma właściwości czy pełnej funkcjonalności gwarantowanej przez producenta w momencie zakupu.
W każdej sytuacji, kiedy zakupiony przez nas sprzęt jest niezgodny z umową, możemy zgłosić się do producenta w ramach gwarancji. Producent w zależności od tego, jakie są warunki gwarancji, może wybrać jeden ze sposobów rozwiązania problemu: zwrócić pieniądze za urządzenie, wymienić sprzęt lub dokonać jego naprawy, czyli wykonać serwis gwarancyjny.
Serwis w ramach gwarancji polega na diagnozowaniu i naprawie sprzętu w okresie jej trwania. Naprawy mogą być prowadzone w centralnym serwisie producenta lub u partnerów, którzy mają podpisaną umowę i są w stanie wykonać naprawę sprzętu według standardów określonych przez producenta sprzętu (tzw. autoryzowane serwisy).
Czym jest serwis pogwarancyjny?
Serwis pogwarancyjny to naprawy i diagnostyka urządzeń, która dokonywana jest już po wygaśnięciu gwarancji producenta i kiedy urządzenie nie ma dodatkowego kontraktu serwisowego producenta >>. Chroni ona sprzęt w przypadku awarii i nieprzewidzianych usterek. Często realizowany jest w ramach osobnej umowy, którą podpisujemy z dostawcą sprzętu lub autoryzowanym serwisem producenta.
Kiedy klienci korzystają z usług pogwarancyjnych?
Obsługa pogwarancyjna służy do zapewnienia ciągłości działania systemów, które nie są już wspierane technicznie przez producentów. Zazwyczaj firma korzysta z usług pogwarancyjnych w dwóch przypadkach.
Po pierwsze, gdy skończyło się wsparcie techniczne na dany sprzęt u producenta. Innymi słowy, zaprzestano produkcji danego sprzętu i nastąpiła koniec “życia produktu” (End of life). W praktyce oznacza to, że producent od tej pory nie będzie już wykonywał serwisów gwarancyjnych na dany produkt i nie będzie udzielane na niego wsparcie techniczne, a sam klient musi zadbać o to we własnym zakresie.
W takim przypadku usługa pogwarancyjna może zapewnić wsparcie techniczne i serwis wymagany do prawidłowego działania urządzenia.
Firma nie kupowała wcześniej wsparcia technicznego producenta, a w momencie pojawienia się awarii okazuje się to zbyt kosztowne. Zdarza się, że niektórzy producenci wymagają, aby firmy zapłaciły za wsparcie techniczne również za okres 3 lat wstecz. To bardzo kosztowne rozwiązanie, dlatego często wygodniejszym i bardziej opłacalnym jest skorzystanie z usług pogwarancyjnych. Usługa ta może zapewnić wiele korzyści, takich jak niższe koszty, dostęp do specjalistycznego wsparcia technicznego i niezawodność systemu.
Jakie usługi wchodzą w skład serwisu pogwarancyjnego?
Serwis pogwarancyjny przeprowadzony jest przez wykwalifikowanych specjalistów, którzy dokonują diagnozy, przeglądu i konserwacji sprzętu i w zależności od skali problemu dokonują naprawy lub wymiany elementów urządzenia.
Serwis pogwarancyjny zawiera:
- Diagnozę. To wstępna ekspertyza sprzętu, w której dokładnie sprawdzane są poszczególne komponenty urządzenia i typowane są te, które wymagają naprawy lub wymiany. Za wstępny przegląd sprzętu (kolektory danych, skanerów, terminali wózkowych >>, drukarek etykiet) pobierana jest symboliczna opłata. Po dokonaniu diagnozy przygotowujemy wycenę usługi. Klient ma możliwość zrezygnowania z naprawy. Wtedy ponosi tylko opłatę za diagnostykę i koszty transportu.
- Przegląd i konserwację. Każde urządzenie, a szczególnie to mocne eksploatowane wymaga cyklicznych przeglądów. W zakresie usługi pogwarancyjnej sprawdzamy i wykonujemy konserwację poszczególnych komponentów urządzenia w tym m.in. czyszczenie urządzenia, smarowanie elementów mechanicznych, sprawdzenie i weryfikacja poprawności działania podzespołów oraz regulacja innych elementów.
- Regulację/wymianę. Jeżeli po przeglądzie okazało się, że pewien element uległ znacznemu zużyciu lub nie działa w sposób prawidłowy, wykonywana jest wymiana tego elementu, lub też całych podzespołów niezależnie od ich ilości.
- Firmware/OS. W ramach tej usługi wykonywana jest aktualizacja oprogramowania.
- Naprawę. Nie zawsze wymiana elementu wchodzi w grę. Czasami zdarza się, że konieczna jest jego naprawa. Usługa obejmuje naprawę, również elementów elektronicznych.
W ramach całej procedury klient ponosi koszty dodatkowo transportu/kuriera.
Jakie są koszty serwisu pogwarancyjnego?
Cennik usług pogwarancyjnych zależy od trudności naprawy oraz od kosztów poszczególnych komponentów. Poniżej przedstawiamy cennik usług konferencyjnych Sebitu.
Utrzymanie sprzętu firmowego w pełnej sprawności jest ważnym aspektem funkcjonowania przedsiębiorstwa. W przypadku gdy urządzenia objęte są gwarancją i wsparciem technicznym, nie musimy się martwić – większość rzeczy załatwimy poprzez serwis producenta. Sytuacja komplikuje się, gdy ta opieka się kończy.
Na czym polega serwisowanie urządzeń “na gwarancji”?
Wszystkie nowe urządzenia, które kupujemy do firmy (np. kolektor danych, czytnik kodów czy drukarka etykiet) zgodnie z wymogami prawa muszą być objęte gwarancją producenta. W przypadku klientów biznesowych gwarancja wynosi najczęściej 12 miesięcy. Niektóre z elementy mogą mieć krótszą gwarancję niż rekomendowane 12 miesięcy np. akcesoria dodatkowe.
Gwarancja to zabezpieczenie, które chroni nas, gdy urządzenie nie ma właściwości czy pełnej funkcjonalności gwarantowanej przez producenta w momencie zakupu.
W każdej sytuacji, kiedy zakupiony przez nas sprzęt jest niezgodny z umową, możemy zgłosić się do producenta w ramach gwarancji. Producent w zależności od tego, jakie są warunki gwarancji, może wybrać jeden ze sposobów rozwiązania problemu: zwrócić pieniądze za urządzenie, wymienić sprzęt lub dokonać jego naprawy, czyli wykonać serwis gwarancyjny.
Serwis w ramach gwarancji polega na diagnozowaniu i naprawie sprzętu w okresie jej trwania. Naprawy mogą być prowadzone w centralnym serwisie producenta lub u partnerów, którzy mają podpisaną umowę i są w stanie wykonać naprawę sprzętu według standardów określonych przez producenta sprzętu (tzw. autoryzowane serwisy).
Czym jest serwis pogwarancyjny?
Serwis pogwarancyjny to naprawy i diagnostyka urządzeń, która dokonywana jest już po wygaśnięciu gwarancji producenta i kiedy urządzenie nie ma dodatkowego kontraktu serwisowego producenta. Chroni ona sprzęt w przypadku awarii i nieprzewidzianych usterek. Często realizowany jest w ramach osobnej umowy, którą podpisujemy z dostawcą sprzętu lub autoryzowanym serwisem producenta.
Kiedy klienci korzystają z usług pogwarancyjnych?
Obsługa pogwarancyjna służy do zapewnienia ciągłości działania systemów, które nie są już wspierane technicznie przez producentów. Zazwyczaj firma korzysta z usług pogwarancyjnych w dwóch przypadkach.
Po pierwsze, gdy skończyło się wsparcie techniczne na dany sprzęt u producenta. Innymi słowy, zaprzestano produkcji danego sprzętu i nastąpiła koniec “życia produktu” (End of life). W praktyce oznacza to, że producent od tej pory nie będzie już wykonywał serwisów gwarancyjnych na dany produkt i nie będzie udzielane na niego wsparcie techniczne, a sam klient musi zadbać o to we własnym zakresie.
W takim przypadku usługa pogwarancyjna może zapewnić wsparcie techniczne i serwis wymagany do prawidłowego działania urządzenia.
Firma nie kupowała wcześniej wsparcia technicznego producenta, a w momencie pojawienia się awarii okazuje się to zbyt kosztowne. Zdarza się, że niektórzy producenci wymagają, aby firmy zapłaciły za wsparcie techniczne również za okres 3 lat wstecz. To bardzo kosztowne rozwiązanie, dlatego często wygodniejszym i bardziej opłacalnym jest skorzystanie z usług pogwarancyjnych. Usługa ta może zapewnić wiele korzyści, takich jak niższe koszty, dostęp do specjalistycznego wsparcia technicznego i niezawodność systemu.
Jakie usługi wchodzą w skład serwisu pogwarancyjnego?
Serwis pogwarancyjny przeprowadzony jest przez wykwalifikowanych specjalistów, którzy dokonują diagnozy, przeglądu i konserwacji sprzętu i w zależności od skali problemu dokonują naprawy lub wymiany elementów urządzenia.
Serwis pogwarancyjny zawiera:
1. Diagnozę. To wstępna ekspertyza sprzętu, w której dokładnie sprawdzane są poszczególne komponenty urządzenia i typowane są te, które wymagają naprawy lub wymiany. Za wstępny przegląd sprzętu (kolektory danych, skanerów, terminali wózkowych, drukarek etykiet) pobierana jest symboliczna opłata. Po dokonaniu diagnozy przygotowujemy wycenę usługi. Klient ma możliwość zrezygnowania z naprawy. Wtedy ponosi tylko opłatę za diagnostykę i koszty transportu.
2. Przegląd i konserwację. Każde urządzenie, a szczególnie to mocne eksploatowane wymaga cyklicznych przeglądów. W zakresie usługi pogwarancyjnej sprawdzamy i wykonujemy konserwację poszczególnych komponentów urządzenia w tym m.in. czyszczenie urządzenia, smarowanie elementów mechanicznych, sprawdzenie i weryfikacja poprawności działania podzespołów oraz regulacja innych elementów.
3. Regulację/wymianę. Jeżeli po przeglądzie okazało się, że pewien element uległ znacznemu zużyciu lub nie działa w sposób prawidłowy, wykonywana jest wymiana tego elementu, lub też całych podzespołów niezależnie od ich ilości.
4. Firmware/OS. W ramach tej usługi wykonywana jest aktualizacja oprogramowania.
5. Naprawę. Nie zawsze wymiana elementu wchodzi w grę. Czasami zdarza się, że konieczna jest jego naprawa. Usługa obejmuje naprawę, również elementów elektronicznych.
W ramach całej procedury klient ponosi koszty dodatkowo transportu/kuriera.
Jakie są koszty serwisu pogwarancyjnego?
Cennik usług pogwarancyjnych zależy od trudności naprawy oraz od kosztów poszczególnych komponentów. Poniżej przedstawiamy cennik usług konferencyjnych Sebitu.
Skanery kodów kreskowych
Koszt netto | ||||
przewodowe | bezprzewodowe | |||
Rodzaj naprawy | zwykłe* | przemysłowe** | zwykłe* | przemysłowe** |
Diagnoza / Przegląd / Rezygnacja | 50,00 zł | 50,00 zł | 50,00 zł | 50,00 zł |
Regulacja / Wymiana (1) | 75,00 zł | 100,00 zł | 75,00 zł | 100, 00zł |
Firmware | 100,00 zł
| 150,00 zł
| 100,00 zł | 150,00 zł
|
Naprawa (2) | 225,00 zł | 250,00 zł | 250,00 zł | 300,00 zł |
- dotyczy wymiany całych podzespołów niezależnie od ich ilości
- dotyczy naprawy elektroniki
Kolektory danych i terminale wózkowe
Rodzaj naprawy | Koszt netto |
Diagnoza / Rezygnacja | 50,00 zł |
Przegląd i konserwacja | 75,00 zł |
Regulacja / Wymiana (1) | 100,00 zł |
Firmware / OS | 150,00 zł |
Naprawa (2) | 300,00 zł |
- dotyczy wymiany całych podzespołów niezależnie od ich ilości
- dotyczy naprawy elektroniki
Drukarki etykiet
Koszt netto | ||
Rodzaj naprawy | biurkowe | przemysłowe |
Diagnoza / Rezygnacja | 50,00 zł | 75,00 zł |
Przegląd | 100,00 zł | 150,00 zł |
Regulacja / Wymiana (1)
| 150,00 zł | 250, 00 zł |
Firmware | 150,00 zł | 150,00 zł |
Naprawa (2) | 300,00 zł | 300,00 zł |
- dotyczy wymiany całych podzespołów niezależnie od ich ilości
- dotyczy naprawy elektroniki
Naprawy pozostałego sprzętu IT
Sebitu oferuje naprawy pogwarancyjne nie tylko urządzeń do kodów kreskowych, ale również innych sprzętów IT, takich jak access pointy, kontrolery sprzętowe, sprzęt sieciowy i wiele innych. Zapewniamy sprawną obsługę wszystkich napraw. Przeprowadzane są one zgodnie z najlepszymi praktykami, przy zachowaniu wysokich standardów jakości. Sebitu oferuje też kompleksowe wsparcie techniczne i doradztwo w zakresie wyboru i konfiguracji sprzętu.
Ile trwa diagnoza i naprawa sprzętu w ramach serwisu pogwarancyjnego?
Staramy się terminy były najszybsze z uwzględnieniem naszych możliwości i zasobów ludzkich. Czas trwania serwisu pogwarancyjnego zależy od wielu czynników, takich jak dostępność części zamiennych do danego sprzętu, ilość zleceń oraz urlopy pracowników. Zazwyczaj diagnoza trwa kilka dni, jednak w przypadku dużej ilości zleceń lub urlopów, czas naprawy może się przedłużyć do dwóch tygodni.
Serwis pogwarancyjny pogwarancyjne z umową serwisową
Aby zoptymalizować koszty i zabezpieczyć się przed nieoczekiwanymi sytuacjami i kosztami napraw można włączyć serwis pogwarancyjny w skład kompleksowej umowy serwisowej płaconej w systemie abonamentowym. Przy wyborze odpowiedniego planu pogwarancyjnego, możemy mieć pewność, że będziemy chronieni przed nieprzewidzianymi kosztami napraw.
Szukasz dostawcy sprzętu/usługi IT dopasowanych do potrzeb twojego biznesu?
Zapraszam do kontaktu telefonicznego ze mną pod numerem +48 515 135 478 lub mailowego pod adresem pt@sebitu.pl. Wybierzemy najlepszą opcję pod względem jakości, ceny i wymagań funkcjonalnych.